חשיבות הצבע בעיצוב לוגואים

אם אתם גרפיקאים המעצבים לוגו ללקוחות חיצוניים או חברה המעוניינת לעצב לוגו לעצמה, מן הסתם הכרתם כבר מגוון רחב של פונטים ואפשרויות עיצוב שונות, אך יש אלמנט אחד שרבים נוטים להקל בו ראש - הצבע או הצבעים המשמשים בעיצוב הלוגו. לצבע ישנה משמעות תת-מודעת בעיני הלקוח, וצבעים מסויימים מקושרים לאיכות וליוקרה בעוד אחרים מקושרים עם עממיות ומחיר נמוך. אילו צבעים כדאי לבחור ללוגו שלכם על מנת לשדר את המסר הנכון?

חשיבות הצבע בעיצוב לוגואים

צבעים נכונים ללוגו למשרדי אדריכלים ועורכי דין

עסקים המעוניינים לשדר יוקרה ואמינות יבחרו לרב בשילוב צבעים סולידיים.
ניתן לבחור בלוגו המשלב צבעים כמו זהב או כסף, ולמקמם על רקע שחור, או אם מעוניינים ברקע בהיר ניתן לשלב צבעים כמו חום כהה,
ארגמן, שחור ואפור, או גוונים של שחור וכחול מטלי(את האפקט המטלי ניתן ליצור באמצעות דירוג הגוונים השונים בלוגו).
בתחום זה חשוב לשחק עם הצבעים בצורה נכונה ולהשתמש בפונט יוקרתי ורציני, כאשר כל אות מכילה גוונים שונים של צבע אחד בלבד.

כיצד לעצב לוגו למאמנים אישיים

בתחום האימון האישי קיימות מספר אסכולות.
אימון הקשור לתחום ההוליסטי יכול ליצור לוגו המשלב צבעים טבעיים של דשא ושמיים כמו גוונים שונים של ירוק וכחול,
או שילוב ביניהם. גם הצבע הסגול משוייך באופן תת הכרתי לתחומים ההוליסטיים.
מותג אימון אישי המעוניין לשדר יוקרה יכול לניתן להשתמש גם בצבעים סולידיים יותר,
ולשלב אותם בצבע חזק - כמו אפור כהה וכחול, אפור כהה וארגמן וכדומה, או אף שחור וצהוב. 

עיצוב לוגו למותגים נשיים  

במותגים נשיים עדיין שולטים הצבעים הורודים והסגול הבהיר.
הצבע משדר גם ילדותיות ונאיביות מסויימת ולכן יכול להתאים גם למותג המיועד לנשים צעירות או אפילו לילדות.
על מנת לא להפוך את הלוגו למתקתק מדי רצוי לשלב גם את הצבע השחור או האפור כהה בלוגו כדי לשבור מעט את הורוד,
שאינו בולט במיוחד על רקע בהיר.

עיצוב לוגו למסעדות ובתי קפה

תחום ההסעדה הוא שונה מאחרים. בעוד תחומים רבים מחולקים לבעלי תחושה אחידה,
תחום ההסעדה מחולק פעמים רבות לקונספט. מסעדת יוקרה תנסה לשדר מסר שונה ממסעדה עממית,
והלוגו יכול לתת רמז ראשוני למחירי המנות בתפריט, הרבה לפני שאוחזים אותו ביד. 

 

בעיצוב לוגו למסעדה צמחונית, רצוי להשתמש בגוונים ירוקים,
מסעדת בשרים עממית תרצה דווקא להשתמש בצבע כתום או צהוב, הממותגים כזולים ועממיים יותר
(קחו בחשבון בהקשר זה את חברת אורנג' בטלפוניה, מותג Yellow כחנות נוחות),
בעיצוב לוגו למסעדה יוקרתית מומלץ לחזור חזרה לעיצוב היוקרתי והמאופק של הצבעים הסולידיים,בדומה למשרד האדריכלים ועורכי הדין.

 

לסיכום, כפי שניתן לראות לשימוש נכון בשילוב צבעים יש משמעות בהעברת מסר באמצעות מספר תווים וצורה,
ולוגו של חברה הנבנה במקצועיות עשוי להעביר מסר שגוי אם נבחר בצורה לא נכונה. גם לשחור ולבן יש מסר מאופק ורציני.
כהוכחה לכך, נסה לדמיין את הלוגו של חברת BMW אם היה מופיע בשלל צבעי הקשת.