מיתוג העסק וחשיבות הלוגו

תחום העסקים הינו תחום גדול ונרחב, בו קיימת ומתנהלת בכל יום, דקה ומאית השנייה, תחרות בלתי נפסקת בין עסקים המייצרים מוצרים זהים ובים עסקים אשר מספקים מתן שירותים מסוימים.

בשנים האחרונות ניתן לראות באופן ברור שהתחרות  בין העסקים השונים היא במגמת עליה מתמדת ובלתי פוסקת, הן בשל המודעות הנרחבת של בעלי עסקים לשיווק עסקם באופן המקצועי והאולטימטיבי והן בשל ביקוש הצרכנים וריבוי העסקים בשוק.

מיתוג העסק וחשיבות הלוגו

השוני הברור ביותר בין החברות השונות בשוק העסקים הקיימים בארץ ובעולם מבוסס ברובו על המיתוג.

אם כן, מה הוא מיתוג ? כיצד בוחרים מיתוג נכון לעסק ומה הם הפרמטרים החשובים להצלחתו?

מה הוא מיתוג ?

המיתוג הינו כלי מעשי וממשי המאפשר לנו בתור חברה, עסק וכיוב' ליצור בידול בנינו לבין מתחרינו האחרים בתחום שלנו ובתחומים הזהים לתחום העיסוק בו אנו עוסקים.

על כן, כלי המיתוג נחשב כיום לכלי החזק ביותר לשליטה בתחום הפרסום הנרחב בארץ ובעולם, במדיה ובכלל. המיתוג כולל לוגו, שם לעסק, סלוגן העסק- כל הפן העיצובי של הופעת העסק בשוק.

חשיבות המיתוג לעסק

כאשר "בונים" מיתוג לעסק ומבדילים את השירות ואפיון המוצרים מהמתחרים והעסקים השונים והדומים בתחום, ביכולתינו לייצג את העסק בצורה הנכונה והטובה ביותר הן מול המתחרים והן עבור הצרכן. 

שכן, הצרכנים אשר מזהים אותנו על פי המותג בחרנו "לשדר" להם, מקיימים תעדוף ברור לרכישה מאיתנו ולבחירה במוצרנו כמותג עמו הם מזוהים ואותו הם מעדיפים על פני המותגים האחרים .

בניית מותג, הקמתו והתאמתו למוצר לשירות של העסק שלנו 

על מנת לבנות ולהקים מיתוג נכון ומתבקש לחברתנו, הרי שעלינו לשלב נכונה בין התחום שבו אנו עוסקים ובין הזהות המותגית אותה נשאף ליצור. על ידי התאמה מדויקת לתחום, לצבעים, לערכים, למטרות ולשאיפות שירות המוצר וועל ידי בחירת כלים נכונים למיתוג מושלם כגון : לוגו מנצח.

חשיבות הלוגו למיתוג העסק 

לוגו הוא הפנים של העסק. יש לבחור נכונה בלוגו מקורי שקל לזכור וקל לזהות. בשורה התחתונה, הלוגו ילווה את העסק בכל מקום, בכל מוצר ושירות מול לקוחותיו.

לסיכום: כל עסק באשר הוא צריך את קהל הלקוחות שלו אשר יעמוד לרשותו ויספק לו קהל צרכנים אמין. 

אם כן, על מנת לא להישאר מאחורה "אנונימי" ואנמי, חייב כל עסק ליצור לעצמו זהות מיוחדת ואידאלית אשר תבדיל אותו ממתחריו ותגרום לצרכנים להגיע דווקא אליו !

שכן, כאשר מדובר במיתוג ראוי לעסק, לא ניתן לוותר, לזלזל או להמעיט בצורך זה, שהרי הוא מחייב ונדרש להצלחתו !!